Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν καθημερινά τη σκληρή πραγματικότητα μιας αγοράς που μοιάζει να «στεγνώνει».
Η μειωμένη κίνηση, η αύξηση των εξόδων και ο αθέμιτος ανταγωνισμός οδηγούν ολοένα και περισσότερους εμπόρους σε οικονομική ασφυξία.
Οι επαγγελματίες βλέπουν δραματική πτώση τζίρου, με τις πωλήσεις να υποχωρούν σημαντικά σε σχέση με πέρυσι.
Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει εξανεμιστεί,
ενώ το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος κατευθύνεται προς τις μεγάλες πολυεθνικές, τα πολυκαταστήματα και τα πανίσχυρα διαδικτυακά e-shop.
Την ίδια ώρα τα λειτουργικά έξοδα έχουν εκτοξευθεί:
ενοίκια, ενέργεια, ασφαλιστικές εισφορές και τραπεζικές χρεώσεις. Όλα αυτά συνθέτουν ένα αβάσταχτο βάρος για τις μικρές επιχειρήσεις, που παλεύουν να επιβιώσουν. Με εκείνα που κατεβάζουν ρολά να είναι όλο και περισσότερα.
Ακόμα και στο διαδίκτυο, όπου τα τελευταία χρόνια στρέφεται μεγάλο μέρος των αγορών,
η εικόνα για τις μικρές επιχειρήσεις δεν είναι καλύτερη.
Τα e-shop πολλών μικρομεσαίων παραμένουν ανενεργά, καθώς τα έσοδα δεν επαρκούν ούτε για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων.
Οι μικρές επιχειρήσεις, που άλλοτε αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, βλέπουν το έδαφος να χάνεται κάτω από τα πόδια τους.
Κι αν δεν υπάρξουν ουσιαστικά μέτρα στήριξης, ο κίνδυνος λουκέτων είναι πιο ορατός από ποτέ.